Független tanácsadói szolgáltatás

Az elmúlt 6 évben elég sokan kérték ki a véleményem, aminek egyrészt nagyon örülök, másrészt egy kicsit elgondolkodtat. Úgy látom és szerintem elég sokan tapasztalhatják, hogy a webshopok, webáruházak és online értékesítési technikák a divatjukat élik. Gombamód szaporodnak és érhetőek el a webáruházakat kínáló oldalak, webshopok, szemináriumok. Ennek oka egyrészt az lehet, hogy a 2008-as válságot követően ebben látták sokan a kiutat. A technológiai fejlődés ebbe az irányba mutat, illetve a szükséges erőforrások mindenkinek elérhetőek már, nem kell üzleti óriásnak lennie senkinek sem.
A mai kor emberének, legyen az cégvezető vagy egyéni vállalkozó, alaposan felkészültnek kell lennie, ha a technológia útvesztőiben szeretne eligazodni. Nem állítok valótlant, ha azt mondom, hogy 5 évente új szakmák, szakterületek születnek. Naponta találkozunk olyan rövidítésekkel, amiről valljuk be, azt sem tudjuk, hogy eszik-e vagy isszák. Nehéz jól megalapozott döntéseket hozni, de ugyanakkor dönteni kell sok esetben, ha felkészültek és sikeresek akarunk lenni.

  • Honnan tudjuk, hogy mire van szükségünk?
  • Honnan tudjuk, hogy amit mondanak nekünk,  valóban úgy van, ahogyan állítják?
  • Honnan tudjuk, hogy amit kínáltak,  valóban azt tartalmazza, amit szeretnénk?
  • Honnan tudjuk, hogy vajon  korrekt árazást alkalmaztak-e a fejlesztések során?
  • Honnan tudjuk, hogy vajon minden a megrendelő érdekében történik?
  • Honnan tudjuk, hogy a minőségi kritériumoknak mennyire felelnek meg?
  • Honnan tudjuk, hogy mennyire biztonságos az elkészített termék?

Ha teljes rálátása is van az ügyfélnek a munkafolyamatokra, laikusként mit tud kezdeni ezekkel az információkkal? Tapasztalataim azt mutatják, hogy sokszor súlyos összegeket fizetnek ki, teljesen feleslegesen. Milliókba is kerülhet az ügyfél igényeinek nem megfelelő, nem az ő elsődleges érdekeit szolgáló  rendszer  kifejlesztése. Erre legtöbbször a már kialakult konfliktushelyzet után, vagy még később jönnek rá. Persze nem kell konfliktusnak kialakulnia, elég ha elégedetlen az ügyfél.

Miért van ez?

Azt gondolom, hogy sokan nem racionális döntéseket hoznak, hanem az érzelmeik befolyásolják őket. Nem látják azt, ami a valóság, vagy látják de nem tudnak vele mit kezdeni, mert nincsenek a megfelelő információk birtokában, ezáltal befolyásolhatóvá válnak. A webshopokban a pénzesőt látják, mert ezt szeretnék látni, nem pedig a jól megszervezett munkafolyamatokra és csapatmunkára épülő napi kemény és felelősségteljes munkát. A webshopok helyett említhettem volna mást is. Minden ügyfél más és más, különböző igényekkel és elvárásokkal, így nem feltétlenül lesz mindenki számára  ugyanaz a megoldás. A technológia szektor fejlődése töretlen. Ez részben nagyon jó, mert így lesznek hatékonyabb megoldások, de ehhez alkalmazkodni is kell, amihez gyorsan megszerezhető tudásra és ismeretekre van szükség. Ez pedig időráfordítással jár. A mai kor emberének pedig az idő az egyik legértékesebb erőforrása. Sajnos Magyarországon sportot űznek a vevők megtévesztéséből, magyarosan szólva: lehúzzák őket. Azért mondom ezt, mert kaptam már több telefont is, ahol “sírva” panaszkodtak, hogy bizony csúnyán ráfáztak, de záporoztak a különböző cégek különböző megoldásaira is a jókívánságok.

Mit lehet tenni?

Az előző okok miatt gondolkodtam el, hogy segítséget nyújtok azoknak, akik ezt kérik tőlem. Fejlesztőként pontosan  tudom, hogy az igényből hogyan lesz egy működő funkció. Sok céget láttam már elsüllyedni, de ennek az ellenkezőjét is megtapasztaltam. A fejlesztő nem foglalkozik azzal, hogy miért kell megvalósítania, amit kérnek, az mennyibe fog kerülni, jól fog-e működni, hasznos-e az adott ügyfél számára, hanem elkészíti. Az üzleti igény és a kapcsolódó feladatok, folyamatok feltérképezése ezért kulcsfontosságú. Sokszor egy megvalósíthatósági brainstorming során derülnek ki a részletek, amelyek más folyamatokra is hatással lehetnek. Lehet, hogy egy folyamatokat feltáró beszélgetés során derül ki, hogy nagyságrendekkel nagyobb erőforrásra van szükség, mint ami rendelkezésre áll.

Nagyon fontos kiemelnem, hogy én nem kínálok megoldást. Nem ajánlok egyetlen céget sem, mivel szeretnék független maradni. Segítek megfogalmazni az elvárásokat az ügyfélnek, az általa kiválasztott fejlesztői cég számára. Segítséget nyújtok abban, hogy valóban azt kapja az általa választott cégtől, amire valóban szüksége van.

Ha bárkinek, bármilyen kapcsolódó kérdése, kérése van, állok rendelkezésére egy előre kiválasztott időpontban, legtöbbször online. Fel szeretném hívni a figyelmet továbbá, hogy az online tanácsadási óradíjam bruttó 8.000 Ft/óra, amelybe minden megkezdett órát beszámítok. Az esetlegesen felmerülő feladatok/képviseletek kapcsán felmerülő óradíjak további megállapodás tárgyát képezik. A kéréseket itt lehet leadni.
Digg This
Reddit This
Stumble Now!
Buzz This
Vote on DZone
Share on Facebook
Bookmark this on Delicious
Kick It on DotNetKicks.com
Shout it
Share on LinkedIn
Bookmark this on Technorati
Post on Twitter


A bejegyzés kategóriája:Programozás, Webáruház, Általános and tagged , , . Vedd fel a kedvencek közé: link.A hozzászólások és a trackbackek is jelenleg le vannak zárva.