Email levelezés hatékonyan

Az email, bármennyire is régi, és talán már idejét múlt technológia, az üzleti életben a mindennapi kommunikáció része. Sokan ingyenes levelezést kínáló szolgáltatókat használnak ezen szolgáltatók domain neveivel (pl. mintatamas@gmail.com, mintatamas@freemail.hu, mintatamas@upcmail.hu), ez azonban komolytalannak hathat, hiszen azt a képet sugallja, hogy az illető még erre is sajnálja a pénzt.

Nem csak presztízs kérdésről van szó. Csábító az ingyenes szolgáltatás, de kihez fordulunk reklamáció esetén, kitől kérhetünk technikai segítséget? Lehet különböző közösségekhez fordulni, és leírni az adott problémát, vagy keresgélni egyéb fórumokban, de azt hiszem, mindenkinek a saját ideje a legdrágább, nem mindegy tehát, hogy azt mire fordítja.

Alapvető elvárás, hogy az email mindenhol elérhető legyen. Ez azt jelenti, hogy laptopon, desktopon és mobiltelefonon is el tudjuk érni leveleinket bármikor, helytől és időtől függetlenül.

Az üzleti életben a gyors reagálás kulcskérdés. A hosszú idő alatt felhalmozódott levelezésünk pedig a cég adatvagyona, ami számunkra értékes információkat tartalmazhat.

A rosszul beállított levelezés következménye lehet, hogy nem érkezik meg a levél a címzetthez, vagy a spam mappájába kerül, esetleg mi sem kapunk meg egy fontos levelet, amit várunk.

Mi történik akkor, ha tömegével kapjuk a kéretlen leveleket vagy a helytelen beállítások miatt a mi levelünket utasítja vissza az egyik szerver?

Szeretnénk, hogy egy közös használatú email-címet többen kezelhessenek?

Szeretnénk több email-címet egy helyről kezelni?

A nem megfelelő beállítások miatt időt, pénzt, bizalmat veszíthetünk.

Hogy mérjük ezt a veszteséget? Tudjuk mérni egyáltalán? Mekkora hátrányba kerülünk?

Egy induló vállalkozás esetén minden erőforrás számít. Kézenfekvőnek tűnik, hogy az apróbb dolgokkal, többek között a levelezés költségeivel spóroljunk. Még az is lehet, hogy mi magunk igyekszünk elsajátítani a tudást, hogy levelezésünket be tudjuk állítani, biztonságossá és megbízhatóvá tegyük. Erre rengeteg időt (így valójában pénzt is) szánunk, mégsem valószínű, hogy ezzel a tudással, és a rendelkezésre álló eszközökkel ezt meg tudjuk valósítani.

A fent említett problémákra van megoldás.

Milyen költségekkel számolhatunk?

Egy állandó havidíjat (~2-4 EUR)/felhasználó és egy 2 évente esedékes domain fenntartási díjat (~8-15 EUR) kell figyelembe venni 2019 végén. Látható, hogy havonta kb. egy csésze kávé áráért stabil levelezésünk lehet.

Ha teljes biztonságban szeretnénk tudni az adatvagyonunkat, akkor érdemes egy mentési megoldást is igénybe venni, ami szintén további 2-4 EUR/hó/felhasználó összegben áll a rendelkezésre.

Ha a teljes vírusvédelmet is szeretnénk és védeni szeretnénk nem csak a levelezésünket, hanem az elektronikusan tárolt dokumentumainkat is, az további 3-6/hó EUR kerülhet.

Tehát, ha nagyon biztosra szeretnénk menni, akkor vállalati szinten havi 7-15 EUR/felhasználó közötti összegből teljesen nyugodtak lehetünk, biztonságban lesznek az adataink, és az üzletmenetünk zavartalanul folyhat.

Egy Netflix előfizetés is nagyjából ennyibe kerül egy magánszemélynek, de úgy gondolom, ha az adatainkban vagy az üzletmeneteink során bármilyen kár keletkezik, az nem lesz olyan szórakoztató.

Ön befektetne kb. 4 csésze kávét/fő havonta, hogy biztonságban épüljön és növekedjen a cége?

Keressen bizalommal.

Az időpontfoglalás során megadott céges adatokat nem őrzöm meg, kizárólag a kapcsolatfelvétel céljából kerül rögzítésre.

Digg This
Reddit This
Stumble Now!
Buzz This
Vote on DZone
Share on Facebook
Bookmark this on Delicious
Kick It on DotNetKicks.com
Shout it
Share on LinkedIn
Bookmark this on Technorati
Post on Twitter


This entry was posted in Email and tagged . Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.