Utazás BSI futásokra facebook telekocsi alkalmazással

A “Gödöllői kacogás” Facebook oldal létrehozójaként és a BSI Gödöllő Futó Nagyköveteként egy Facebook alkalmazást készítettem. Célom, az volt, hogy megismerjem a Facebook Api-t, a Google Engine-t, segítsem a szervezést és egy hasznos alkalmazás jöjjön létre amivel könnyebben meg lehet szervezni a távoli futóeseményekre a leutazást. Az alkalmazás egy teret biztosít, ahol a kínálat és a kereslet egymásra talál. A Budapest Sportiroda egy évben többször is rendez nagy futóeseményeket magyarország külöböző részein. Ha valaki autóval rendelkezik, akkor számára előnyösebb, ha minél többen utaznak. Aki nem rendelkezik autóval vagy több autós van mint utas előnyös, ha talál valakit, aki leviszi, majd felhozza az eseményről. A bejelentkezés majd az oldalra látogatás után első alkalommal a felhasználó engedélyezi, hogy az alkalmzás hozzáférjen az alapadataihoz. Erre azért van szükség, mert így tudjuk nyomon követni, hogy ki, mikor és mire jelentkezett. A technikai hátterét tekintve az egész alkalmazás kiszolgálását a Google Application Engine végzi, Cloud környezetben, Java nyelvet és a Siena perzisztencia réteget használva. Ennek előnye, hogy kisebb klubok teljesen ingyen és egyszerűen használhatják. Ha megnő az aktivitás, akkor csak a forgalom után kell fizetniük valamekkora összeget. A limit naponta nullázódik, amit ismét fel lehet használni. Úgy gondolom ez lényegesen előnyösebb és stabilabb, mintha egy fix tárhelyet bérelnének adott időszakra egy noname szolgáltatótól. Persze ez az én saját véleményem és az adott egyedi igényektől, aktivitástól függ, hogy valóban megéri-e. Az adatbázis a Google Bigtable modeljét használja, ami egy sémamentes NoSql. Azért ezt választottam, mert kíváncsi voltam a tapasztalatokra és hogy milyenek a lehetőségek. A Siena-nak köszönhetően bármikor átmozgatható egy relációs adatbázis környezetbe, ha valami miatt mégsem válna be. A facebook felhasználó ebből persze semmit sem érzékel, ő csak használja az adott szolgáltatást.
Felmerülő kérdések a szolgáltatással kapcsolatban:
Egy kis közösség esetén nem feltétlenül van szükség külön alkalmazásra, mert szóbeli megállapodások alapján és egy kis szervezéssel könnyen lebonyolítható az utazás, éppen ezért ez csak egy egyszerű demo alkalmazás. A használata során számos üzleti kérdés merül fel:
  1. Mi történik, ha valaki az utolsó napokban lemondja a rendelését?
    Amennyiben pótolható az autós az adott időn belül az utasok erről nem is szereznek tudomást. Például több autós jelentkezett, mint utas, akkor gyakorlatilag átadja a helyét a következő autósnak. Amennyiben több utas marad, mint amennyi hely van, úgy az érintett utasok értesítést kapnak erről, az esemény előtt legkésőbb 3 nappal.
  2. Mi történik, ha több az autós, mint az utas?
    Az érkezési, jelentkezési sorrendben betelt helyek előnyt élveznek minden esetben.
  3. Mi történik, ha több az utas, mint az autós?
    Szintén, aki előbb érkezett előnyt élvez.
  4. Mi a garancia arra, hogy létrejön az adott utazás?
    Mivel az utak kifejezetten a BSI eseményekre jönnek létre és feltételezem, hogy aki oda utazik már az esemény előtt jóval előtte jelentkezett, mivel így biztosított számára a hely és egyébként is jelentős kedvezményeket kaphat így a nevezési díjból. Persze garancia nincs, mivel bármi bekövetkezhet és bárki lemondhatja az utat. Ezért ideális ha több az autós, mint az utas.
Minden kedves felhasználónak kívánok eredményes felkészülést és részvételt az eseményekre.
Digg This
Reddit This
Stumble Now!
Buzz This
Vote on DZone
Share on Facebook
Bookmark this on Delicious
Kick It on DotNetKicks.com
Shout it
Share on LinkedIn
Bookmark this on Technorati
Post on Twitter


A bejegyzés kategóriája:Futás, Programozás and tagged , , . Vedd fel a kedvencek közé: link. Szólj hozzá vagy hagyj egy trackback-et:Trackback URL.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez Be kell jelentkezni