A Google Analytics szerepe weboldalunk sikerességében 1. rész

A mérések kulcsfontosságú szerepet játszanak a siker elérésében. A siker alatt azt értem, hogy valami úgy működik, ahogyan azt szeretnénk, ahogyan azt előre elterveztük. Legyen szó weboldalról vagy bármilyen más termékről. Először is felállítunk egy elvárást, követelményt majd az elkészült terméket, ami lehet akár a szakács által elkészített sütemény is, ellenőrizzük. Jól tudjuk, hogy a puding próbája az evés. Ha a termék megfelel az elvárásainknak, ízletes a sütemény, sikerről beszélünk, hiszen minden a terv szerint készült. Ha nem így történik akkor is fontos tudnunk, mi az amiben hibáztunk, hogy kijavítva sikerre vihessük az adott elképzelésünket, tervünket. Egy weboldal esetében is pontosan erről van szó. A méréshez felhasznált eszköz, ami a sikerhez vezető utunkat segíti és amiről az elkövetkezendő sorozatban írni fogok az a Google Analytics. Szó lesz az adatgyűjtési technikáról, az adatok megbízhatóságáról, hogyan értelmezzük a szolgáltatott adatokat, hogyan tudjuk felhasználni egy oldal menedzselésében, milyen lehetőségeink vannak.

Miben segít nekünk a Google Analytics?

A következő kérdéseket tesszük fel általában egy weboldalhoz kapcsolódóan, amire a Google Analytics megadja a válaszokat:

  • Mennyi a napi látogatók száma?
  • Mennyi az átlagos konverziós ráta ?
  • Melyek a leglátogatottabb oldalak?
  • Mennyi az átlagos idő, amit a látogatók az oldalon töltenek és mennyien jönnek vissza?
  • Mennyi az átlagos látogatások mélysége?
  • Milyen a földrajzi megoszlása a látogatóknak és milyen nyelvet használnak?
  • Mennyire “ragadósak” az oldalak azaz mennyien maradnak és mennek el?

Elektronikus kereskedelmi oldal esetében további felmerülő kérdések:

  • Mennyi bevételt termel az adott oldal és kik a látogatók?
  • Melyek a legjobban eladott termékek és mekkora az átlagos rendelési érték?

Összetettebb kérdések:

  • Egy látogató milyen értéket képvisel?
  • Mi az értéke egy weboldalnak?
  • Mennyi idő telik el és hányszor látogat az oldalra amíg egy látogatóból ügyfél lesz?
  • Az oldalon elhelyezett kereső mennyire segíti a konverziót?
  • Az új és a visszatérő látogatók megtérülési rátája mennyiben különbözik?
  • A visszapattanó látogatók száma hogyan változik?
  • Hogyan változik a látogatók és konverziók száma egy kampány alkalmával?

A célunk pontos meghatározása:

Az egyik legfontosabb, hogy azonosítsuk a weboldal célját. A méréseink során ugyanis annak eredményétől függően határozzuk meg a konkrét cselekvéseket is. Ha nincs jól megfogalmazott és körülhatárolt cél, nincs amihez tudnánk igazítani az oldalt és így a siker is elmarad a várakozásainktól.

Digg This
Reddit This
Stumble Now!
Buzz This
Vote on DZone
Share on Facebook
Bookmark this on Delicious
Kick It on DotNetKicks.com
Shout it
Share on LinkedIn
Bookmark this on Technorati
Post on Twitter


A bejegyzés kategóriája:Webkeresők and tagged . Vedd fel a kedvencek közé: link. Szólj hozzá vagy hagyj egy trackback-et:Trackback URL.

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez Be kell jelentkezni